Jesensko druženje zaposlenih

Jesensko druženje zaposlenih

22.10.2019

Jesensko druženje zaposlenih

Ptuj, 1. oktober 2019

1. oktobra je vodstvo naše bolnišnice na čelu z direktorico ga. Anico Užmah, v jedilnici pripravilo skupno druženje vseh zaposlenih. Uvodoma je direktorica spregovorila o aktivnostih, opravljenih v preteklem delu leta in kasneje o tem, kakšni so načrti za naprej.

»V letošnjem letu poslujemo pozitivno, ob polletju beležimo 15.000 evrov plusa, tudi osmi mesec je pozitiven. Enako poslovanje pričakujemo tudi ob koncu leta, seveda ob pogoju, če se ne zgodi kaj drastičnega. Pogodba z zavarovalnico za leto 2019 žal še vedno ni podpisana. Ostaja problem plačane uteži v primerjavi z realizirano, še vedno se ta razkorak povečuje. Od maja dalje od ZZZS – ja pričakujemo poziv na arbitražo. Iz seznama arbitrirancev v letu 2019 smo edina splošna bolnišnica, ki je arbitrirala svojo pogodbo, vsi drugi so jo že podpisali. To sicer v tem trenutku ne pomeni nič hudega, saj še vedno velja stara pogodba, vse do sklenitve nove.
Realizacija programov je zelo dobra, za kar gre zahvala vsem zaposlenim. Realizacija je seveda ključna za naše prihodke. Nekateri programi rastejo minimalno, nekaj jih je prerealiziranih, zelo malo je nerealiziranih. Gre za programe, na katere nimamo vpliva, kot sta npr. DORA in SVIT. Vemo, da pri prerealizaciji zavarovalnica nikoli ne plača, kar je prerealizirano, in če pogledamo prerealiziran program, ki ni plačan in razliko, ki jo imamo pri prerealizirani in plačani uteži, na letnem nivoju v letošnjem letu izgubljamo cca 2, 5 milijona evrov. To je denar, ki bi ga bolnišnica zelo potrebovala.

Uvedli smo tudi nekaj samoplačniških programov. V skladu z noveliranim sanacijskim programom delamo tudi na stroških. Stroški storitev in materiala skokovito rastejo. Delno je rast pogojena s povečanim obsegom dela, poleg tega je k porastu stroškov prispevalo tudi dviganje cen teh storitev in materiala, po drugi strani se pa zavedamo, da stroški dela stagnirajo, kljub temu, da se s 1. 9. povečujejo dodatki pri negi za zdravstveni kader. Manjše število zaposlenih je pri strokovnem kadru, zlasti pri zdravnikih, ki odhajajo, bodisi zaradi upokojitve ali bodisi odidejo v druge ustanove, novih pa ne dobimo. Dolgoročno zna tukaj nastati velik problem. Še vedno imamo tudi težave z likvidnostjo. Leta 2017 smo dobili sredstva po interventnem zakonu, vendar takrat ta sredstva niso pokrila vseh obveznosti, ki smo jih imeli do svojih dobaviteljev. Likvidnostne težave so seveda posledica preteklih izgub, po drugi strani pa se dnevno pojavljajo zahteve po interventnih nabavah določenih naprav in aparatur, ki zaradi svoje starosti odpovedo in to potem spet poslabšuje našo likvidnost. Tako imamo na investicijskem področju kar nekaj takih investicij, ki niso bile planirane.
Kljub temu smo v skladu z načrtom financiranja do polletja realizirali za 580.000 evrov investicij, od tega je kar nekaj prepotrebne medicinske opreme (ultrazvok na ginekologiji, ultrazvok ožilja, EMG aparat, ORL delovna postaja, endoskopska linija, dva dializna aparata, trije cikloergometri, v teku je razpis za dobavo bolniških postelj z omaricami in dva anestezijska aparata, v letošnjem letu je predvidenih še nekaj interventnih nabav. Takoj moramo pristopiti k postopku za nabavo urinskega analizatorja in rentgenskega aparata. Izveden je bil razpis za izbiro projektanta za urgentni center, predvidena predaja novega projektantskega predračuna investicije je v decembru letošnjega leta. V teku je razpis za gradnjo trafopostaje, to pa je zaenkrat edini razpis, ki bo financiran s strani Ministrstva za zdravje. Ocenjena vrednost nove trafopostaje z agregatom je 260.000 evrov. Pripravlja se tudi projektna dokumentacija za celovito prenovo lekarne, ki je predvidena tudi za financiranje s strani Ministrstva za zdravje. Žal moram tukaj poudariti, da s strani Ministrstva ni velikega posluha za financiranje nujnih investicij. Na Ministrstvu imamo kar nekaj projektov, kjer smo pričakovali njihovo financiranje, predvsem pri prepotrebni medicinski opremi.
Pripravljamo tudi novo investicijsko dokumentacijo v skladu s finančnim načrtom, ki jo bomo poslali na Ministrstvo – za rentgenski aparat, C log, za nadgradnjo magneta in za nabavo novega CT – ja. Namreč, dobro vemo, da za vse potrebne investicije, ki jih predamo na Ministrstvo, realizacija traja 3 do 5 let.

Kar se tiče zaposlenosti; v bolnišnici je v tem trenutku zaposlenih 519 ljudi. Ob koncu letošnjega leta je zaposlenost planirana na 522 ljudi. V tej številki je približno 30 – 35 ljudi, ki so dolgotrajno odsotni (bolniške in porodniške), tako, da je nekje stalno zaposlenih med 470 in 480 ljudi. Raste nam bolniški stalež, ob polletju je le – ta bil 10,5 %, kar je za 0,4 % več, kot ob koncu lanskega leta. Na tem področju bo potrebno nekaj postoriti, preveriti, zakaj so določeni zaposleni velikokrat v bolniškem staležu. To ne pomeni, da bi preverjali diagnoze, ne želimo pa, da bi se staleži izkoriščali, zato razmišljamo tudi o pogodbi s kakšno detektivsko agencijo, a to v res izjemnih primerih, ko bomo presodili, da je to potrebno.

Kot vemo, se zaposlenost poslabšuje na področju zaposlovanja zdravnikov. Nekaj jih je zaradi takšnih ali drugačnih razlogov odšlo, novih zaposlitev pa ni bilo. Dogaja se nam celo, da imamo specializanta, ki bi bil pripravljen pri nas ostati, pa nimamo programa.

V letošnjem letu so bile za aneks številka 3, pred dobrimi tremi meseci obljubljene širitve programov, ki smo jih podali v začetku letošnjega leta. Zadnja informacija je, da ne bo nobenih širitev, ampak samo pavšalno plačilo za programe, ki so prerealizirani. Predlaga se sicer 15 % plačilo, ampak dejansko gre predlog na arbitražo in potem odločitev na vlado, zatem bo pretekel še kak mesec, in zna se zgoditi, da bomo šele novembra izvedeli, da lahko delamo več, ampak takrat bo že vse zamujeno. To se je zgodilo nekje tri leta nazaj, ko smo okrog 15. decembra izvedeli, da se lahko določeni programi delajo v neomejenih obsegih, kar pa je potem v praksi dejansko nemogoče izkoristiti.

Pripravlja se tudi dolgoročna strategija razvoja bolnišnice od leta 2020 – 2025. Kar se tiče odprtih zadev; še vedno se ureja elektronsko evidentiranje delovnega časa, ustrezno bo potrebno urediti tudi težave s parkiranjem«, je povedala direktorica Anica Užmah.

Desetim zaposlenim, ki so se upokojili v obdobju od junija do avgusta letos, se je direktorica zahvalila za požrtvovalno delo v naši bolnišnici in jim zaželela vse dobro v več kot zasluženem pokoju.

Zahvale so prejele: Milica Markotič (ginekološko – porodni oddelek), Antonija Šegula (kirurgija – sterilizacija), Vida Žinko (otroški oddelek), Marija Šalamun (interni oddelek), Milena Horvat (interni oddelek), Ana Gašperič (kirurgija – sterilizacija in dolgoletna bolnišnična sindikalistka), Dragica Mlakar (ORL), Kristina Murko (porodne sobe - babica), Magda Krajnc (porodne sobe - babica) in Milena Traper (pralnica).

Bronja Habjanič
Foto: Jani Črnko

 
 
 

Stopite v stik z nami

Stopite v stik z nami

SPLOŠNA BOLNIŠNICA
dr. Jožeta Potrča PTUJ
Potrčeva cesta 23
SI-2250 Ptuj 

T: +386 (0)2 749 14 00

F: +386 (0)2 749 16 30

E: tajnistvo@sb-ptuj.si

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.